Puerto Natales, bijna op het randje van de wereld - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Lotte en Roy - WaarBenJij.nu Puerto Natales, bijna op het randje van de wereld - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Lotte en Roy - WaarBenJij.nu

Puerto Natales, bijna op het randje van de wereld

Door: Lotte en Roy

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Roy

15 Maart 2011 | Chili, Puerto Natales

Hoi allemaal,

Even een klein berichtje van ons vanuit het zuidelijkste puntje van onze reis! De kaart zal wel aangeven wat voor stukje boot we de afgelopen dagen achter te kiezen hebben en op wat voor een bizarre plek we ondertussen beland zijn.

De boottocht was fantastisch! Hoewel het gevoel van echte euforie pas vandaag kwam, omdat de afgelopen dagen op vandaag na redelijk slecht weer waren. Maar hier, op het randje van de wereld, trok de hemel open, zagen we prachtige vergezichten, sprongen zeeleeuwen in het rond en lieten de dolfijnen zich nog even zien. Verder zijn de afgelopen dagen meer dan ooit een voorbeeld van ´een foto zegt meer dan duizend woorden´, maar wanneer we weer een fotoupdate kunnen geven moeten we helaas even in het midden laten. Main point voor nu is dat we weer geweldige dagen gehad hebben, veel leuke mensen hebben leren kennen, we leven en steeds gelukkiger worden.

Net even power-travel achtig in 3 uurtjes de voorbereidingen gedaan voor de komende 4 dagen Torres Del Paine. Googlen geeft waarschijnlijk de beste indruk van wat we gaan beleven. 4 dagen, 3 nachten, min -10 graden, max 10. Maar dan kamperen, dus de rum is ingepakt voor als het echt even te koud wordt! Voedzaam, maar licht eten is ingeslagen, dus de komende dagen even back to basic. Daarom is een nacht slapen nu even belangrijk, en houden jullie de uitgebreide update nog eventjes tegoed!

Fantastisch om jullie reacties te lezen, zijn jullie in onze gedachten toch een beetje bij ons. Want in omgevingen als deze is het anders erg lastig om aan thuis te denken!

Hasta luego lieve vrienden,

Lotte en Roy

• 16 Maart 2011 - 09:44

Jort:

Succes met klimmen!

Laat je niet kennen door een bergje he ;)

• 16 Maart 2011 - 19:56

Sjon:

Ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's van die boottocht; Dat moet echt geweldig mooi zijn geweest (ondanks het mindere weer). Ik heb net de kaart en wat foto's Torres Del Paine bekeken. Je zit daar op een 'steenworp' van El Calafate waar wij vorig jaar waren. Echt een geweldig gebied. Ik hoop van ganser harte dat jullie beter weer hebben dan wij hadden. Dat maakt het kamperen wel een stuk leuker. Nou, ga er maar flink van genieten, maar och, dat doen jullie toch al de hele tijd :D.
    Gr. Pap

• 16 Maart 2011 - 20:34

Jacqueline En \hrman:

Hallo wereldreizigers,
    Goed dat ook bij jullie de maritieme genen in het bloed blijke te zitten.
    Op jullie advies inderdaad even gegoogled om een impressie op te doen.
    .............De conclusie kan niet anders zijn jullie ambities kennende dat de eerdere ijsbijl een voorbode was voor het echte werk. Voor zover jullie zelf niet zouden kunnen internetten vonden wij alvast onderstaande ijbijl route voor gevorderden. Doe voorzichtig (relaief begrip) enjoy en happytimes, kiss pap en mam

Ice Trekking
    There are 2 ice trekkings. The first is near the Refugio Grey where you can walk in the Glacier Grey. To get to the refugio you can go to Pudeto and take the Shuttle to Paine Grande lodge area and then walk to the Refugio in medium difficulty trek of 4 hours. If you want to skip the trek part, you can go to Lago Grey area where the Hosteria is located. They navigate everyday to the Glacier. You can take a One Way trip to Refugio Grey.

The second option for ice trekking is to take the zodiac down Rio Serrano to the Balmaceda Mountain where you can do that activity.

• 16 Maart 2011 - 20:39

Herman:

hi ,ik zag dat in alle enthousiasme en laptoppen in het duister het kennelijk laptobben werd. Lees er even een paarletters bij hier en daar. Bedoeld was ijsbijlroute. Have fun

• 18 Maart 2011 - 10:18

Jacqueline:

Hoi Lynette.je laat de mensen even lachen,Geweldige serie die je gestart hebt.groeten.

• 19 Maart 2011 - 19:04

Els/Hardie:

Hoi avonturiers,

Wat een geweldige reis, leuk om te lezen geniet ervan.

Liefs Els